Pædagogisk metodetilgang

Hver enkelt indsats tilrettelægges ud fra den specifikke opgave i tæt samarbejde med borgeren, dennes netværk, rådgiver og den udarbejdede handleplan. Trivsels Værket har et bredt funderet socialfagligt metodisk fundament med grundlag i den differentierede fagfaglige baggrund som medarbejderne i Trivsels Værket har. Vi har derfor en indgående og bred viden indenfor en lang række af socialfaglige teorier og metodetilgange i behandlingen af borgere med et særligt behov. Vi ser det som en uvurderlig styrke for Trivsels Værkets pædagogiske metodevalg at vi har et team med forskellige baggrunde. Vi har mange års erfaring i arbejdet med og behandlingen af borgere med diagnoserne ADHD, autisme, angst, depression, skolevægring, spiseforstyrrelser, tvangstanker/-handlinger (OCD), kriminalitetstruede og komorbiditet. Vi har med afsæt i den store forskellighed i medarbejdernes baggrund derfor skabt et optimalt potentiale for at udforme det mest hensigtmæssige behandlingsarbejde ved hver enkelt sag.

Vores overordnede pædagogiske metodetilgang har sit fundament i vores fælles faglige strategi, med særligt fokus på Trivsels Værkets værdier. Vi tilpasser, begrunder og arbejder med de valgte metodetilgange ud fra et reflekteret og høj faglig bevidsthed om hvad vi gerne vil opnå og hvilke metoder og tilgange vi finder hensigtsmæssige for dette. Jf. vores kvalitetssikring evaluere og optimere vi hele tiden på den enkelte metodetilgang til en opgave, for at skabe de bedste muligheder for målopnåelse og derved et succesfuldt forløb.